Cityhoppen voor gevorderden - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu Cityhoppen voor gevorderden - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

Cityhoppen voor gevorderden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willemien

11 September 2010 | Mexico, Oaxaca de Juárez

Waar was ik gebleven...
Ik was in Taxco. Wat ik vooral gezien heb van Taxco waren de vele zilverwinkels. Het duurde niet lang voor ik een ring gevonden had die mooi en betaalbaar was en ook nog paste, en nadat ik alle andere winkels had bekeken of er niet een nóg mooiere was (en die waren er) die ook nog pasten (dat waren er 0), kocht ik hem. In Taxco ontdekte ik ook het prachtige fenomeen ´torta´. Dat zijn heerlijke broodjes met vulling naar keuze maar praktisch altijd ook belegd met avocado en tomaat. Yum yum!
Maar omdat het iets te veel naar m´n zin regende in Taxco vertrok ik de dag erop alweer naar Puebla. Daar ging ik op tour naar de grootste (niet hoogste) piramide ter wereld in Cholula. Cholula staat verder bekend om z´n vele kerken. Het zijn er gewoon nóg meer dan in Barneveld! Zo´n 70 in de stad en 260 in het hele gebied eromheen. Verder was Puebla een beetje saai en groot en modern, dus cancelde ik m´n derde nacht en sprong weer eerder dan gedacht in een bus naar Oaxaca (zeg: wa-ga-ka).
Dat was een goed idee van me. Oaxaca is de plek waar ik in 2007 eigenlijk Spaans zou gaan leren, totdat de leraren daar gingen staken en het nogal gevaarlijk werd waardoor ik naar Antigua uitweek. Van al die onrust is nu niks meer te merken. Het grappige is dat Oaxaca eigenlijk wel veel van Antigua wegheeft, als is het vele malen groter: gekleurde huizen, ramen met mooie tralies ervoor, internationale uitstraling en een zinderend nachtleven.
De eerste dag hier boekte ik gelijk een tripje naar de plaatselijke ruïnes: Monte Alban. Ontzettend mooi gelegen, boven op de hoogste berg. Je zou denken dat een mens al die ruïnes wel eens zat wordt, maar die Zapotecen en Olmecen en Aztecen, die konden dat gewoon heel goed, steden bouwen. Daarom ging ik de dag erop (gisteren) op een nieuwe tour, dit keer langs de grootste boom ter wereld (wederom, niet de hoogste), een mooie kerk (er zijn er tenslotte zo´n 20.000 in Mexico), een Mezcalstokerij (yumm!), een tapijtenmakerij (interessant) en 2 ruïnes: Mitla en Yagul. Eigenlijk wilde ik dolgraag naar de versteende watervallen van Hierve el Agua, maar driedubbel pindakaas, die waren gesloten vanwege het regenseizoen ofzo.... ´s Avonds met de Duitse Mathias een aantal drankjes gedaan in de stad. Niet te veel want vanochtend moesten we allebei weer fris en fruitig zijn voor onze kookles. Het was een leuke les, want we gingen ook naar de markt om de dingen te kopen en we mochten daarna alles zelf opeten: yummmm! Daarna heb ik een museum bezocht en nu zit ik dit verhaal te typen!
Morgen stap ik weer in een bus, dit keer richting strand: Puerto Escondido. Het weer wordt langzamerhand weer beter (hier in Oaxaca regent het alleen na 15 uur) dus hopelijk is dat een zich voortzettende trend!
Ik zal nu nog wat foto´s plaatsen. Er zijn helaas even geen foto`s van Puebla want er zit een eng virus op de memorykaart waar ze op staan.

  • 12 September 2010 - 13:45

    De Laarakkertjes:

    hoi Willemien, we volgen je weer volop! We hangen aan je lippen, wat kan jij altijd leuk schrijven! Groetjes en heeeel veeel plezier!! Hoie wah vanuit het Brabantse!

  • 13 September 2010 - 06:31

    Babette:

    mooi mooi mooi!!
    en torta's zijn inderdaad heerlijk, waren groot favoriet bij mij en Linda, want zo lekker als van onze mamacita waren ze natuurlijk nergens :)
    Maar blijft er tof uitzien daar, hopelijk gaat het vanaf nu inderdaad een beetje zonniger worden, altijd fijn op la playa!

    Kussos!!

  • 13 September 2010 - 07:04

    Margreet:

    Hey meis,

    was nog vergeten te vertellen dat als je die houten gekleurde poppenbeestjes mee wil nemen, je het in Oaxaca moet doen. Veel plezier. Oh en in Palenque is het nog meer zweten!

    x

  • 14 September 2010 - 19:21

    Alicia:

    Stom waarbenjij.nu!! Ik zit maar met smart steeds mn inbox te openen en teleurgesteld te zijn omdat ik nog geen seintje kreeg voor een nieuw bericht, blijkt nu dat je al drie dagen geleden wat gepost hebt! Tsssss. Maar goed, het was het wachten waard, want je verhaal klinkt weer heel goed! En mooie foto's ook! én wil na je persoonlijke toevoeging ook heel graag babette nog even spreken ;)
    Veel plezier weer lieverd!!
    Dikke kus!

  • 16 September 2010 - 20:07

    Henk:

    Jeminee... dat jij nog vakantie kan vieren met al dat gewicht van die laarakkertjes aan je lippen! hihi!

  • 17 September 2010 - 08:21

    Evy:

    Wat heb je al ontzettend veel gedaan in de tijd dat je daar bent! Geweldig :D Prachtige foto's ook!
    Ik houd je (vanuit Nl) in de gaten! Heel veel plezier!
    xx

  • 17 September 2010 - 12:55

    Anke:

    Hoi Wm,
    Wat een leuke verhalen en mooie foto's! Ik krijg weer helemaal zin om te gaan reizen! Heel veel plezier en zonnestralen gewenst. Besito!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca de Juárez

Willemien

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 18283

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Mexico en USA

30 Maart 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: