Having a good ol' time - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu Having a good ol' time - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

Having a good ol' time

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willemien

12 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Orlando

Het is een beetje snel, maar er is alweer zoveel gebeurd dat het tijd is voor een update!
Ik had Cathy al gewaarschuwd dat ik graag een full-blown American experience wilde in Orlando, en oh my god, did we!
Zaterdag begon met een tripje naar een mega-supermarkt waar we Amerikaanse klassiekers zoals Mac and Cheese, poptarts en fruitloops hebben ingeslagen. Vervolgens bereidde Cathy een Amerikaanse lunch van sloppy Joe's (broodje gehakt met saus: een zogenaamde 'Manwich' ) en macaroni en kaas. Met al dit degelijke voedsel in onze magen begaven we ons naar de schietbaan waar we volgens goed Amerikaans gebruik vuurwapens hebben gevuurd. 's Avonds gingen we uit eten met een stel vrienden van Cathy waaronder Steve die ik drie jaar geleden ook in Antigua ontmoet heb. Het was echt beregezellig en het eten was echt supersuperlekker. Na afloop van het diner was er nog een kleine afterparty bij Cathy thuis. Een van de vrienden vroeg of ik niet liever per Harley terug wilde rijden? Dus hop, achterop de motor ging ik! Eerst nog even langs een pompoenveld waar Cathy een pompoen uitzocht welke we vervolgens thuis leuk uitgehold en een gezicht gegeven hebben. Ondertussen dronken we mijn meegebrachte Jose Cuervo uit de oerhollandse eierdopjes die door iedereen hier direct voor shotglaasjes werden aangezien.
De volgende dag was de grote Harry Potterdag! Samen met Cathy ging ik naar het pretpark Islands of Adventure van Universal Studios. Daar hebben ze deze zomer het nieuwe Harry Potterpark geopend en laat me zeggen: oh my god, amaaaazing! Er is een stukje Zweinsveld, met winkels als Honeydukes, the three broomsticks en Olivander's (welke technisch gezien natuurlijk in Diagon Alley en niet in Zweinsveld thuishoort). Ook is Zweinstein zelf voor een deel nagemaakt en daarin huist dus echt de meest fantastische achtbaan, of 'ride' moet ik zeggen, die er bestaat. Eerst krijg je en korte 'rondleiding' door het kasteel waar je de pratende schilderijen, een klaslokaal, het kantoor van Perkamentus en de common room van Griffioendor tegenkomt, voordat je bij de daadwerkelijke achtbaan komt. Het is een combinatie van een simulator en een achtbaan. Door middel van, naar ik aanneem, enorme schermen waarop beelden vertoond worden en de achtbaan die de bewegingen volgt die je ziet, voel je je alsof je achter Harry aan op een bezem om en rond Zweinstein vliegt, door het verboden bos heen, op het Zwerkbalveld bent, door de coulissen raast, bijna geplet wordt door de beukwilg en aangevallen wordt door dementors. Door middel van CGI lijkt het net alsof de werkelijke sterren uit de film je aanmoedigen. Echt helemaal te gek! Iedereen moet er naartoe!
Verder natuurlijk nog wat andere spannende achtbanen uitgecheckt en 's avonds gegeten bij Bubba Gump (het restaurant uit de film Forrest Gump). Dat was ook superleuk, met obers die je filmkennis testen en die werkelijk komen aanvliegen als je je tafelbordje van 'run Forrest run' naar 'stop Forrest stop' veranderde. Nog even een leuke culture clash gehad toen de ober er vandoor ging met m'n halflege glas en ik hem verontwaardigd terugriep terwijl hij hem alleen maar wilde re-fillen.

De volgende dag werd ik opgehaald door een van de vriendinnen van Cathy die ook bij het etentje was. Zij werkt bij Disney als cellist (en heeft ook bij Universal bij de opening van het HP park gespeeld en alle sterren van dichtbij kunnen aanschouwen, jaloers!), en dat betekende dat ze mij gratis naar binnen kon loodsen. En als een echte Hollander wilde ik dat niet laten lopen natuurlijk. En hoewel het natuurlijk hartstikke leuk was om in Disneyworld te zijn, moet ik toch zeggen dat het een soort ouderwetse versie van EuroDisney is en lang niet zo spetterend of boeiend als Universal. De Space Mountain schiet je niet eens omhoog, maar is meer een soort Vogelrok: achtbaan in het donker. Het was ook jammer dat It's a Small World en de theekopjes dicht waren ivm restauraties. Maar verder toch een hele leuke dag gehad weer! 's Avonds heb ik Cathy mee uit eten genomen om haar te bedanken en hebben we heerlijke sushi gegeten.

Vandaag ben ik naar de 'mall' geweest om winterkleren aan te schaffen, want vanavond stap ik in de trein naar Washington DC! Brrrr!!!

En dan is het nu tijd voor al die fantastische foto's!

  • 13 Oktober 2010 - 14:02

    Babs:

    hilarisch, dat die eierdopjes toch echt een andere officiele functie moeten krijgen! hoewel je wel gelijk doorhebt dat je met gelijkgestemden zit als zij ook inzien dat het shotglaasjes zijn voor wat lekkere jose cuervo natuurlijk :)

    en JALOERS op dat Harry Potter park!!!

    Tot heel heel snel schatje! :D

  • 23 Oktober 2010 - 11:43

    MamAns:

    Hallo Miepie, eindelijk je hele ouevre gelezen. Ik kom je maandag van het vliegveld halen. Je landt om 2 uur?? Dinsdag brengt papa je naar Nijmegen. Klopt het dat er geen verhalen uit NY op staan? Tot gauw,veel plezier nog en de groeten aan de girls!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Willemien

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 18280

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Mexico en USA

30 Maart 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: