Onder water en op bed - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu Onder water en op bed - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

Onder water en op bed

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willemien

30 September 2010 | Mexico, Cancún

Dat is zo ongeveer waar ik de afgelopen anderhalve week geweest ben.
Het avontuur ging verder in Tulum. Vanuit daar ging ik naar Akumal om te snorkelen. Daar zag ik schildpadden, een pijlstaartrog en heel veel vissen. Gelukkig bleken zeeschildpadden rustig onder water grazend een stuk minder eng, ronduit tof zelfs!
De volgende dag ging ik weer op pad, dit keer naar Playa del Carmen. Playa del Carmen is verschrikkelijk toeristisch en vol met ´vakantiegangers´ ipv ´reizigers´. Dat is wel even wennen, want vakantiegangers vinden het maar raar dat je met meerdere mensen op een kamer slaapt, dat je blijkbaar ook naar andere plaatsen in Mexico kunt, en dat je geen polsbandje om hebt.... Dat met meerdere mensen op een kamer slapen viel me die eerste nacht in Playa ook even vies tegen toen om 4 uur ´s nachts een Israeli stomdronken ´thuis´kwam, twee lege flessen tequila meenemend en vervolgens omgooiend, die de daaropvolgende twee uur (!!!) lag over te geven op z´n bed. Toen ik na een uur bij het management ging klagen dat het toch wel erg vies was allemaal, kreeg ik te horen ´dat het wel meeviel´ en ´dat ie nu eenmaal dronken was´. Brak en wraakzuchtig liep ik de dag erop naar m´n duikschool voor een opfriscursus onderwaterademen. Toen ik terugkwam in het hostel waren ze erachter gekomen dat het toch niet meeviel, dat de hele muur, het bed en vloer onderzat en had het Israelische meisje dat ook op de kamer lag een privékamer (mét airco, mét keuken, mét badkamer, mét tv) voor haar, mij en een vriend van haar geritseld (voor dezelfde prijs als de dormitorio natuurlijk). De rest van de dagen in Playa heb ik heeeerlijk geslapen! Na m´n opfriscursus heb ik natuurlijk ook nog een aantal keer gedoken. Eerst twee duiken bij het eiland Cozumel. Iedereen gaf maar op over dat dat het allermooiste was, het op één na grootste rif etc etc. Maar ik moet zeggen dat het wel een beetje tegenviel, vergeleken met Honduras waar ik mijn brevet gehaald heb. Ook was ik ondanks de cursus nog een beetje paniekerig in het hele duikgebeuren waardoor mijn lucht snel opging en ik telkens als eerste weer omhoog moest. Maar toch wel heel veel mooie dingen gezien weer, en ik had de smaak te pakken. De volgende dag ging ik met mijn ´tocayo´ (vandaag geleerd dat dat Spaans voor naamgenoot is) Guillermo duiken in zoetwatergrotten, zogenaamde cenotes. Dit vond ik ook een beetje tegenvallen, omdat er bijna geen vissen waren en het was een beetje benauwend in zo´n grot. Daarom heb ik maar een duik gemaakt daar ipv de reeds betaalde twee duiken die ik zou maken, en mocht ik tegen een kleine vergoeding de dag erop nog twee extra duiken maken bij Playa del Carmen zelf. Eindelijk ging het echt goed en kon ik echt genieten van alle vissen en beestjes!
Diezelfde middag hopte ik weer in een bus, dit keer naar Mérida. Hier hoopte ik veel piramides te beklimmen en zelfs wat flamingo´s te spotten. Maar na een dagje shoppen en bios en drankjes met gezellige Engelsen waarvan ééntje prins William met een thesis geholpen had (wauw!), vond mijn lijf het blijkbaar even genoeg zodat ik de vier daaropvolgende dagen vooral het plafond van mijn uit noodzaak (want van zieke mensen in je dorm wordt niemand vrolijk) genomen privékamer gezien heb. Een beetje jammer... Het werd allemaal nog een beetje jammerder toen ze het hostel begonnen te verbouwen, het water op mijn verdieping afgesloten werd, en de temperatuur op mijn kamertje van 5m2 niet onder de 30 graden wilde dalen...
Vanochtend was ik het helemaal zat, en ik voelde me ook alweer stukken beter, dus hopte ik weer in een bus naar Cancún. Cancún is echt vreselijk lelijk en vreselijk saai, maar vanuit hier kan ik het prachtige strand van Isla Mujeres (morgen), dan eindelijk de piramides van Chichen Itza (zaterdag) en weer het strand van Isla Mujeres (zondag, je moet toch bruin worden..) bezoeken. En maandag vlieg ik dan naar Miami!
Ik weet nog niet of ik Mexico ga missen. Ergens ben ik er ook wel weer ´klaar´ mee om voornamelijk als wandelende portemonnee gezien te worden. Maar Miami zal, aangezien het daar stikt van de latino´s, een goede overstap zijn van Latijns Amerika naar de Westerse wereld. Ik ben benieuwd!
Tot nu toe ben ik echt een ster in het ontwijken van storm, al te grote regenbuien, orkanen en modderstromen, dus laten we duimen dat dat zo blijft.
Foto´s onder foto´s!

  • 02 Oktober 2010 - 09:47

    Alicia:

    Holaatjes Willemienos!
    Wat een verhaal weer! En yak, wat een vreselijk smerig Israeli! Brrr. Gelukkig had je het die dagen erna iig beter voor elkaar. En wat balen dat je ziek bent geworden! Dat was zeker niet de bedoeling! Misschien troost het je om te weten dat veel mensen hier back home ook lijden aan snotteren, keelpijn, misselijkheid en hoofdpijn. Gedeelde smart... :)
    Maar nu dus op naar Miami! Ben heeeeel benieuwd hoe je het daar weer gaat hebben! Superveel plezier en ik duim mee dat je talent voor het ontwijken van grote natuur-engigheden je bijblijft!
    Have fun en tot over twee weken!! :D
    Dikke klapzoen!

  • 02 Oktober 2010 - 10:57

    Marleen :

    Ha lieverd!

    Een engelsman die prins william heeft geholpen? Heb je nog interessante inside information gekregen?
    En ik ben het helemaal met je eens dat schildpadden ronduit tof zijn :) Klinkt goed allemaal weer je avonturen (op de bezopen israelier en je ziek zijn na natuurlijk) en ben benieuw wat voor een avonturen je weer in miami te wachten staan!

    Dikke kussen!
    En ook van martijn!

  • 04 Oktober 2010 - 19:38

    Rob:

    Je ziet er goed uit op de foto! Wat een mooie foto's = wat eem mooie omgeving! Geniet ervan en tot op de HAN.
    Gr. Rob

  • 06 Oktober 2010 - 12:03

    Evy:

    Wauw, leuk verhaal weer en jaloersmakende foto's!!
    Is Cancún een saaie stad? Ik dacht toch dat dat hét feestoord was van Mexico (hoewel ik eigenlijk niet weet of het daar dan ook een leukere stad van zal worden ;) ).
    Vergeet niet Miami ook vanuit het vliegtuig te bewonderen! Ik vond het echt schitterend. Zeker de moeite waard om de stad ook te zien :)
    Heel veel plezier nog!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Cancún

Willemien

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 18286

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Mexico en USA

30 Maart 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: