Welcome to Miami, Bienvenidos a Miami! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu Welcome to Miami, Bienvenidos a Miami! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

Welcome to Miami, Bienvenidos a Miami!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Willemien

09 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Orlando

Maar eerst was ik natuurlijk nog in Cancun! Na een heerlijke uitziekdag op Isla Mujeres vertrok ik vorige week zaterdag op een tour - Cancunstyle, dat wil zeggen met veel Amerikanen en veel 'shopping opportunities' - naar de piramides van Chichen Itza (of zoals de Amerikanen op de tour het noemden: Chicken Pizza). Eerst gingen we naar een enorme cenote, een zoetwatergrot. Stel je voor, je daalt midden in de jungle een trap af en onderaan de trap vind je een enorme koepelgrot met een zwembad onderin. De scene uit Harry Potter 6 in de grot met de naakte ondoden had er zo opgenomen kunnen worden.
Vervolgens hopten we weer in de geaircondicionde bus richting Chichen Itza. Het was werkelijk een hele indrukwekkende piramide en het was dan ook dodelijk zonde dat je er niet meer op mag klimmen (er zijn altijd een paar toeristen die dodelijke vallen maken die het verpesten voor de rest). Zondags zou ik eigenlijk weer naar Isla Mujeres gaan maar ik had niet zo heel veel pesos meer en nogal veel dingen te regelen voor ik in het vliegtuig naar de USA kon stappen, dus heb ik zondag vooral achter een computer gezeten en ben nog maar een keer naar de film gegaan (Wall Street 2, ik snapte er weinig van en uit de slapende en sms'ende Mexicanen om me heen meende ik op te kunnen maken dat ik niet de enige was). 's Avonds voor de laatste keer bij de plaatselijke tent quesadillas gegeten. Het restaurantje was tegenover de kerk die echt elke avond stampensvol was met mensen die tot aan buiten over elkaar heen stonden te turen. Genoeg te zien dus voor quesadilla-etende gringa's aan de overkant.
De volgende ochtend vertrok ik richting Miami. Eenmaal aangekomen legde de immigration officer nog even zijn vinger op gevoelige plekken: why AM I not in school if I'm a student and how DID I pay for this trip if I don't have a job.....?? Probeer dat maar eens uit te leggen. Maar nadat van mijn zwetende handen de nodige vingerafdrukken gemaakt waren mocht ik toch het land in, hiep hiep! Eenmaal buiten zocht ik de bus op. De lege stoel achter het informatiebureau was niet echt behulpzaam maar uiteindelijk had ik de goede bus te pakken. Gelukkig zijn Amerikaanse buschauffeurs supervriendelijk en behulpzaam en bovendien uiterst kundig in de Kunst van het Uitvogelen van het Openbaar Vervoer in de Verenigde Staten zodat ik zonder problemen bij het hostel aankwam in Miami Beach.
De volgende dag probeerde ik de locatie van het appartement van Dexter Morgan (je bent serieverslaafd of niet) op de gevoelige plaat vast te leggen, maar het was helaas iets te goed beveiligd. Daarna begon mijn 4 uur durende zoektocht naar een boekwinkel in Miami. Kunnen jullie geloven dat er in heel Miami Beach maar 1 boekwinkel is ter grootte van een Bruna? En dat er in heel Miami downtown maar 1 boekwinkel is waarvan 3/4 in Spaans is en 3/4 tweedehands en bovendien niet groter dat een Bruna? Twee bussen, 2 'boekwinkels', 1 metrorail-ritje en 4 malls later vond ik dan eindelijk een fatsoenlijke boekwinkel waar ik de New York Lonely Planet kon inslaan. Poeh....
De volgende dag heerlijk op het strand gelegen en de plaatselijke art deco hotels verkend. Donderdag ben ik weer op tour gegaan en dit keer Americanstyle: met veel grappen en grollen. We gingen naar de Everglades waar we een boottocht maakten op zo'n propellorboot. Veel alligators gezien en een glimps gekregen van de prachtige natuur. Daarna volgde een wildllifeshow met een enorme alligator, een pad, een beroemd stinkdier, een schorpioen en een Maki. En op het einde mochten we allemaal nog even met een alligator knuffelen. Superleuke dag gehad! 's Middags nog even mijn laatste stranduren gemaakt want gisteren (vrijdag) ben ik op de trein naar Orlando gestapt. Een wild-enthousiaste Cathy (die ik in 2007 in Guatemala ontmoet heb) pikte me op van het station en na een heerlijke nacht slapen in een heerlijk bed in een heerlijke kamer helemaal voor mezelf zit ik hier nu in Cathy's superleuke huisje op haar superdure Mac dit stukje te typen terwijl Cathy en haar hondjes een dutje doen. Dat is maar goed ook, want morgen duiken we de crazyness van de theme parks in, op naar Zweinstein!!!

  • 09 Oktober 2010 - 21:07

    Babsie:

    Haa liefje!!!

    Wat heb je me weer een tof verhaaltje geschreven! En van die sukkels die van van een piramide afvallen, zo irritant! Maar ben trots op je foto's, op een halve dame na geen turistas te zien bij de chicken pizza!
    En wat ben je ook goed bezig op kom-lekker-dicht-bij-levensgevaarlijke-dieren-gebied!! Zo trots! Maar ik vind het nu wel goed geweest met die stilte hier in huis, blij dat ik je volgende week lekker kan knuffelen in NYC!!! :D :D :D

    Dikke kussen vanuit Holanda!

  • 10 Oktober 2010 - 09:23

    Marnix:

    Vet cool!
    Op de laatste foto lijkt het net of je van achter aan wordt gevallen door papa alligator..
    Veel plezier in Zweinstein!

  • 10 Oktober 2010 - 14:45

    Alicia:

    Heeelahola!
    Indeed! Wat een tof stukje weer over al je belevenissen! En wat een held ben je toch dat je zomaar een echte, levensgevaarlijke alligator durft vast te pakken!(Ben het eens met Marnix dat het net lijkt of die grote versie achter jou het daar wat minder mee eens is.. of misschien poseerde hij gewoon leuk voor de foto, kan natuurlijk ook!)
    Nu lekker genieten van Zweinstein en dan... op naar New York!!! Heb er al vet zin in! Nog maar 6 nachtjes slapen :D
    Dikke, dikke kus!!

  • 10 Oktober 2010 - 17:41

    Nina:

    Hola buitenlander! Leuk verhaaltje weer om te lezen. Gelukkig is het goed afgelopen bij de immigration officer.. want je had zo hard gewerkt! Kan me voorstellen dat je daar dan met klamme handjes staat. Leuk om je foto's te bekijken! Ziet er stoer uit hoor, Willemien met een levende handtas! Heel veel plezier in zweinstein en veel liefs uit Nijmegen!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Willemien

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 18281

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Mexico en USA

30 Maart 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: