Prima Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu Prima Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

Prima Lima

Blijf op de hoogte en volg Willemien

04 September 2007 | Peru, Lima

In slechts zeven dagen scheurde ik van zuid Ecuador naar Lima, Peru.
Vanuit Cuenca vertrok ik eerst met de bus naar Machala, om daar de volgende dag een bus naar Piura in Peru te pakken die mij zonder kleerscheuren door de grensovergang zou loodsen. En zo geschiedde. Aangekomen in Piura vertrok ik meteen de volgende dag weer om extra vroeg naar Chiclayo te gaan en vervolgens door naar Cajamarca, waar op het busstation mijn reisbuddy uit Guatemala, Karin, op mij stond te wachten!
Na mijn tas in het hotel dat Karin alvast geregeld had (relaxos!!) gedumpt te hebben liet ze mij meteen kennis maken met jopie goedkopie Peru door me mee te nemen naar een restaurantje waar ze de landelijke specialiteit pollo ala brasa (oftewel kip van de barbecue) voor ons klaarmaakten. Het was overheerlijk maar het was wel een beetje jammer dat halverwege onze maaltijd de smaakpolitie van Peru langskwam, aan alle potjes ging ruiken en vervolgens de nodige bekeuringen uitdeelde.... Maar na een gedeelde Alka Seltzer hadden wij gelukkig nergens last van.
Cajamarca is een leuk stadje in de Andes vol met traditionele Peruaanse mensen en vrijwel zonder toeristen. Aangezien het bijzonder fris was gingen wij op naar de hot springs waar wij een privé bad boekten. Gelukkig kwamen we er na 10 minuten achter dat er een stop in het bad kon en dat je de warme kraan harder kon draaien waardoor het uitje uiteindelijk toch geslaagd was! Na ook nog gezwommen te hebben in een warm buitenzwembad en een soepje met bijzondere stukken van een kip erin begonnen we aan een mooie wandeling naar een klein plaatsje verderop. Eenmaal daar aangekomen bleek het stadje weinig boeiends te hebben waardoor we maar weer hup de collectivo instapten terug naar Cajamarca.
De volgende dag hebben we nog een toffe trip gemaakt naar een biologische kaasboerderij coöperatie /slash/ dierentuin, alwaar ik mijn eerste lama van deze trip aantrof! En daarbij allerlei andere dieren die blijkbaar ook nog ergens los rondlopen hier in Peru, zoals de panter, de jaguar, de beer en natuurlijk de vicuña. Na afloop nog even geshopt in de kaaswinkel en je zou het niet zeggen als je al die kiprestaurants ziet hier (er is bijna niks anders) maar die Peruanen die weten stiekem toch wel wat lekker is!!
´s Avonds ging ik voor het eerst met de nachtbus (met de inmiddels doorgewinterde Karin durfde ik dat wel aan ;) ) op naar Lima! In eerste instantie maakte Lima zijn reputatie waar als dorre, grauwe grijze stad waar nooit de zon schijnt. Maar als je dan even later door het mooie Miraflores rijdt dan valt er nog wel potentie te ontdekken. In Lima hebben we lekker de zwarte markt afgestruind (je kunt hier de wedstrijd Nederland-Argentinie uit 1974 op DVD kopen jaja, en natuurlijk driehonderd duizend PSV-dvd´s want er schijnt een Peruaan te voetballen). Het meest fantastische nieuws was wel weer dat ik ook nog een waardige opvolger voor Toffe Bruine Broek gevonden heb, te weten Toffe Bruine Broek de Tweede. Verder hebben we nog een klooster bezocht met heel veel botten onder de grond en een Harry Potter-achtige bibliotheek (dat zeiden alle Amerikanen tenminste maar die hebben natuurlijk nog nooit een fatsoenlijke bibliotheek gezien).
En morgen ga ik op naar Inca-ruïne walhalla Cusco, alwaar ik Anke weer eens kan knuffelen!
Geplaatst door Willemien Nieuwstad op 4-9-07 om 20:23 in Peru

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2007

Finito!

30 November 2007

La ultima semana

22 November 2007

Isla de Pascua

13 November 2007

Gevonden!

05 November 2007

Lost, almost lost and found
Willemien

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 18282

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Mexico en USA

30 Maart 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: