La ultima semana - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu La ultima semana - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

La ultima semana

Blijf op de hoogte en volg Willemien

30 November 2007 | Peru, Arequipa

Na het noorden van Chili doorgeraced te zijn kwam ik zaterdag uiteindelijk aan in Arequipa, Peru. Het is een mooi stadje dat me nog het meeste aan Antigua deed denken met zijn gekleurde huizen en hobbelkeienstraatjes. Ik bezocht hier het mooie Santa Catalina klooster en at lekker veel alpaca-biefstukjes.
Zondag ging ik op pad naar de Colca Canyon. Onderweg stopten we af en toe om plaatjes van vicuña´s en grazende lama´s en alpaca´s te schieten. Ook deed ik een dappere poging om dan eindelijk coca-blaadjes te kauwen maar het was té vies dus voelde ik me liever een beetje slapjes op het hoogste punt van de tocht, zo´n 5500 meter. Vanaf daar had je een mooi uitzicht op alle heilige bergen en vulkanen van de Inca´s. Er lagen ook overal hoopjes stenen die mensen daar opstapelen. Het idee is dat de stenen wensen zijn en als je je wensen in de richting van je favoriete vulkaan legt dan komen ze uit! Gelukkig gingen we na dit punt weer omlaag en we kwamen aan in een klein dorpje waar een duik in de heerlijke plaatselijke hotsprings natuurlijk op het programma stond. Hier bleef ik een nachtje slapen en de volgende ochtend was het bizar vroeg opstaan om naar de vlucht van de condors te gaan kijken. Helaas waren er maar twee condors en hadden ze niet zo´n zin in publiek dus echt een goede indruk heb ik er niet van gekregen. ´s Middags kwam Karma even langs om mij, die niemand naast zich had zitten de hele tour, te pesten en stopte een uiterst dikke meneer in het stoeltje naast mij. Deze meneer vond het ook niet nodig om zichzelf vast te houden in bochten en kwam dus telkens wat dichter naar me toegeschoven. Enigszins chagrijnig kwam ik weer aan in Arequipa maar gelukkig helpt een alpaca-biefstukje tegen alles. De volgende dag heb ik nog een museum bezocht waarin een mummie van een klein meisje dat door de Inca´s aan de vulkaan geofferd was te zien was. Een zeer interessant verhaal; hoe meer ik over deze mensen hoor hoe interessanter ze worden!
Daarna was het op naar Nasca waar ik een mummie-begraafplaats bezocht heb en met een ienymienie-vliegtuigje boven de beroemde Nascalijnen gevlogen heb: mysterieuze patronen en figuren in de woestijngrond uitgekerfd, 2000 jaar geleden. Bijzonder tof om te zien!
Geplaatst door Willemien Nieuwstad op 30-11-07 om 22:59 in Peru

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2007

Finito!

30 November 2007

La ultima semana

22 November 2007

Isla de Pascua

13 November 2007

Gevonden!

05 November 2007

Lost, almost lost and found
Willemien

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 18227

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Mexico en USA

30 Maart 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: