Zeilkamp! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu Zeilkamp! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

Zeilkamp!

Blijf op de hoogte en volg Willemien

19 Juni 2007 | Guatemala, Antigua

Wat een prachtige ideeën heb ik soms toch!
Aangekomen op de grote catamaran kreeg ik een prachtig klein hutje voor mezelf toegewezen, compleet met lampje en ventilator! Aan boord waren verder een jong Duits echtpaar, een setje Amerikanen die in Guatemala wonen en een groep jolige bridgende en hartenjagende Amerikanen uit Colorado met twee tienermeisjes. Het was alles bij elkaar een uiterst gezellige groep en ik heb me geen moment in m´n uppie gevoeld, al was ik de enige die ´alleen´ was. De boot werd gerund door Raoul (kok en kapitein) en Carlos (manusje van alles). Raoul was een geweldige kok die drie keer per dag de meest heerlijke maaltijden voor onze neus neerzette, wel altijd aangevuld met boterhammen met pindakaas waar iedereen verzot op was. De plekken die ik heb gezien waren ronduit prachtig! Heerlijk om vier dagen in die enorme hitte in je bikini te kunnen leven en wanneer het je bliefde in het (helaas wel enigszins warme) water te plonzen. Lekker uitwaaien. We hebben een fort bezocht omgroeid met palmbomen, we hebben gezwommen in zwavelwater bij Finca Paraiso, gekayakt op de river Tatin en gewandeld door Livingston. Daar was een immigratiebeambte trouwens uiterst bereid om even te faken dat ik naar Belize was geweest en heeft mij voor 20 euro een nieuwe stempel in mijn paspoort gegeven. Toen de anderen vroegen wat ik gedaan had kon ik vrolijk zeggen: even naar Belize en terug! De avonden waren gevuld met spelletjes, rum en goede gesprekken. En zwemmen terwijl het in de verte ontzettend aan het bliksemen was, super!
Vandaag ben ik in Puerto Cortés in Honduras. Na een behoorlijk warm weekend en warme reis hiernaartoe heb ik mezelf heerlijk getrakteerd op een kamer met airconditioning. Even afkoelen voordat mijn reis naar Utila (ook al zo warm) begint!
Geplaatst door Willemien Nieuwstad op 19-6-07 om 2:22 in Honduras