Toeval bestaat....wel? - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu Toeval bestaat....wel? - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Willemien Nieuwstad - WaarBenJij.nu

Toeval bestaat....wel?

Blijf op de hoogte en volg Willemien

28 Oktober 2007 | Argentinië, Puerto Madryn

Of Buenos Aires is een magische plaats....
De mensen in Greenwich zullen het vast en zeker niet zo bedoeld hebben maar de zomertijd (ja mensen zómertijd..) laten ingaan op een dag dat ik om half zes ´s ochtends op het vliegveld moest zijn kwam op mij over als pure pesterij. Met de voorkeursbehandelingen was het ook afgelopen en ik werd daarentegen in Rio hevig aan de tand gevoeld over het feit dat ik niet ook weer een vliegticket UIT Argentinië had. Eenmaal in Buenos Aires kon niemand dat echter iets schelen (en aan zomertijd deden ze ook al niet grmbl) dus hiep hiep ik mocht het land weer in!
Toen ik na een eerste verkenningswandeling weer terug in het hostel kwam hoorde ik tot mijn grote verbazing mijn naam met een Australisch accent: het waren twee duikbuddy´s uit Utila die ik dus een half jaar geleden voor het laatst gezien had! Ik vond ze toen al gezellig en gelukkig waren ze dit nog steeds en we hebben lekker bijgekletst onder het genot van pizza (uiteraard rond 23:00 genuttigd als ware Argentijnen). Aangezien Buenos Aires wel een hele mooie stad is maar naast tango niet zoveel bijzondere attracties heeft is de beste manier om de stad te verkennen: rondlopen (en gelukkig is er ook een metro). Na een paar dagen rondgelopen te hebben viel ik weer eens in een dip maar ik vond een bijzondere oplossing. De film Zwartboek bleek, met Spaanse ondertiteling, gewoon nog te draaien in BA en hoewel ik `m in Nederland nooit zou kijken zonder bank-kussen voor m´n hoofd kocht ik een kaartje. Het was zalig. Twee uur lang Nederland kijken, Nederlands horen en bekende gezichten. De mensen naast mij vonden het vast vreemd dat ik moest lachen toen gemene Carice-mepper Theo Maassen in beeld kwam... maar ik dacht alleen maar: haha die Theo! Een echte opkikker dus. Ik begon meteen plannen te maken en ´s zondags begon ik met een rondje over de beroemde San Telmo markt, ging ik verder met een Boca Juniors wedstrijd (voor de dames onder ons: daar schijnt Maradona nog bij gevoetbald te hebben...) en eindigde ik met een tangoconcert vergezeld door een Amerikaanse oude knakker die bij mij in het hostel logeerde. En wat bleek.... deze oude knakker kende Floor, die in juli in Buenos Aires is geweest.... nou bizar!!!
De volgende dag bleek Zharina, m´n zieke reispartner door Bolivia, ook in Buenos Aires gearriveerd te zijn. Ik was alleen niet in het hostel want ik vond het een uitgelezen dag om nieuwe highlights te laten zetten en meteen maar iets aan die vieze nagels van mij te laten doen. De rest van de week heb ik besteed met dingen bezoeken, mijn eerste tangoles, een bezoekje aan Tigre (een combo van Friesland en Giethoorn met een Argentijns tintje) en nog meer rondlopen. De laatste dag in het hostel kwam er weer een bekend gezicht binnen wandelen... het was één van "onze jongens" waarmee ik samen met Cathy naar Semuc Champey in Guatemala was afgereisd, maanden en maanden geleden! Het zou een mooie cirkel zijn geweest als ik dan nu naar huis zou zijn gegaan maar er wachten nog 5 weken van ronddwalen....
Vanochtend ben ik aangekomen in Puerto Madryn. Mijn eerste zeeleeuw heb ik al gespot en morgen hoop ik nog veel meer beestjes van zo dichtbij mogelijk te mogen aanschouwen!
Geplaatst door Willemien Nieuwstad op 28-10-07 om 17:36 in Argentinië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 November 2007

Finito!

30 November 2007

La ultima semana

22 November 2007

Isla de Pascua

13 November 2007

Gevonden!

05 November 2007

Lost, almost lost and found
Willemien

Actief sinds 13 Nov. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 18279

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2010 - 25 Oktober 2010

Mexico en USA

30 Maart 2007 - 02 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: